سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوهان حاج حسین اصل (شنبه 86/2/22 ساعت 9:55 صبح)

  تا چند سال پیش وقتی می رفتم قم، میدیدم که روی هر مغازه ای تابلو زده "سوهان حاج حسین"  "سوهان حاج حسین اصل"   "سوهان اصل حاج حسین"  "اصل سوهان حاج حسین"   "حاج حسین اصل سوهان"... تا اینکه در همشون رو تخته کردن و قانون گذاشتند که همه ی این اسمها ممنوع است.

داستان احزاب اصولگرای ما هم داره همین طور میشه "حزب اصولگرایان منتقد" " ائتلاف بزرگ اصولگرایان اصل" " اصل اصولگرایان مهم" " اصولگرایان خوب کارامد" "اصولگرایان بهتر و مخلص شما " ! ..

   بنده به عنوان کسی که حداقل عناوین روزنامه ها و جهت گیری های سیاسی را می خوانم، هیچ بویی از همگرایی و اتحاد در سال جدید به مشامم نمی رسد. فرق امسال (سال اتحاد) و پارسالِ ما در تیتر زدن و تاکید کردن و رسوا کردن و.. چیست؟ بنده هنوز هیچ تغییری در بین دوستان ندیدم، با این جهت گیری ها که هنوز چند ماه از بیانات ابتدای سال رهبر معظم نگذشته است، خدا آخر سالمان را ختم به خیر کند. منظورم صرفا انتخابات مجلس نیست. و اصلا لزومی نمی بینم که تصریح کنم این مساله شامل مقابله با "دشمنان دوست نما" نمی باشد.

   به نظر من امروز  تضعیف احمدی نژاد عین تضعیف عماد افروغ است و انتقاد علنی و بی مهابا از قالیباف همان تضعیف همه ی این جریان است. ناسزا گفتن به چمران و بیادی و شیبانی و طلایی هیچ فرقی با هم ندارند. حتی اگر خوش چهره و افروغ و ... از روز اول با تمام قوا به انتقاد و مخالف خوانی پرداختند و حتی اگر بعضی دیگر در شهرداری شروع به کادرسازی و بده بستان سیاسی و... کردند مطمئن باشید در رابطه ی مجلس و دولت ؟این بین کسی برنده است که با متانت به گفته مقام معظم رهبری گوش فرا دهد و ایرادات را درِ گوشی و به خود افراد بگوید نه اینکه با رسانه ای کردن آن به اختلافات دامن بزند.

  البته دأب دولت فعلی از ابتدا سکوت در برابر جریان سازی ها بوده چه آنکه رییس جمهور بارها بطور غیر علنی با افروغ و قالیباف و ... جلسه برگذار کرده تا کدورت ها رفع شود و انتقادات مورد توجه قرار گیرد ولی روی سخنم بیشتر با عزیزان خارج از دولت است. البته بزرگوارانی هم مثل چمران هستند که همواره از رسانه ای کردن اختلافات و انتقادات فرار کرده اند و خداوند هم به عزت آنان افزوده است.

   کسی منکر این نیست که مقابله ی احمدی نژاد برابر هاشمی به مراتب سخت تر و عجیب تر از پیروزی خاتمی در مقابل ناطق نوری بوده است ولی چرا دوستان اصولگرا نگذاشتند شیرینی این تحولات به کام مردم خوش بیاید و نمی خواهند بگذارند با وحدت و یکدلی در یک فضای آرام به فکر ساختن کشور باشیم. و این پراکندگی ها به سود چه کسی است. گویا بعضی دوستان اصولگرا تنها با انتقاد زنده هستند و جمله ای با فعل مثبت از ایشان شنیده نشده و گاهی این توهم ایجاد می شود که حیات سیاسی آنها در گرو مخالف خوانی و دادوبیداد در رسانه ها ست. سلمت که این همه انتقادات برای پویایی و... خیلی ضروری است ولی تاکنون چه کسی در کشور از این همه انتقاد و مخالف خوانی اصولگرایان سود برده است: افروغ؟ احمدی نژاد؟ خوش چهره؟ قالیباف؟...

بار دیگر تاکید می کنم کسی که در این مشاجرات مطبوعاتی سکوت کند و مشکلات را پشت صفحه اول روزنامه ها حل کند برنده است.

کلام امام خمینی رحمه الله

 

ممکن است هر کس در فضای ذهن و ایده های خود نسبت به عملکردها و مدیریت ها و سلیقه های دیگران و مسئولین انتقادی داشته باشد‚ ولی لحن و تعابیر نباید افکار جامعه و آیندگان را از مسیر شناخت دشمنان واقعی و ابرقدرت ها که همه مشکلات و نارسایی ها از آنان سرچشمه گرفته است‚ به طرف مسایل فرعی منحرف کند و خدای ناکرده همه ضعف ها و مشکلات به حساب مدیریت و مسئولین گذاشته شود و از آن تفسیر انحصارطلبی گردد که این عمل کاملا غیر منصفانه است و اعتبار مسئولین نظام را از بین می برد و زمینه را برای ورود بی تفاوت ها و بی دردها به صحنه انقلاب آماده می کند. 

  من امروز بر این عقیده ام که مقتدرترین افراد در مصاف با آن همه توطئه ها و خصومت ها و جنگ افروزی هایی که در جهان علیه انقلاب اسلامی است‚ معلوم نبود موفقیت بیشتری از افراد موجود به دست می آوردند. صحیفه نور ج21 ص94

3اسفند 1367 :

انتقاد سازنده معنایش مخالفت نبوده و تشکل جدید مفهومش اختلاف نیست. انتقاد بجا و سازنده باعث رشد جامعه می شود. انتقاد اگر به حق باشد‚ موجب هدایت دو جریان می شود. هیچ کس نباید خود را مطلق و مبرای از انتقاد ببیند. البته انتقاد غیر از برخورد خطی و جریانی است. اگر در این نظام کسی یا گروهی خدای ناکرده بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد‚ حتما پیش از آن که به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است. در هر حال یکی از کارهایی که یقینا رضایت خداوند متعال در آن است‚ تالیف قلوب و تلاش جهت زدودن کدورت ها و نزدیک ساختن مواضع خدمت به یکدیگر است. باید از واسطه هایی که فقط کارشان القا بدبینی نسبت به جناح مقابل است‚ پرهیز نمود. شما آن قدر دشمنان مشترک دارید که باید با همه توان در برابر آنان بایستید‚ لکن اگر دیدید کسی از اصول تخطی می کند‚ در برابرش قاطعانه بایستید. صحیفه نور ج 21 ص 48





لیست کل یادداشت های این وبلاگ ?
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 10 بازدید
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدیدها: 95255 بازدید
  • درباره من
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •