سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وقتی دو برادر دست بدست هم دهند. (چهارشنبه 86/6/14 ساعت 7:50 صبح)

   سفر رییس جمهور ایران به عراق بعد از سی سال بی تردید اتفاق مهمی در منطقه بشمار می رود. در شرایطی که امنیت مهمترین نیاز عراق می باشد سفر کاملا رسمی یک شخصیت مهم خاورمیانه قدمی در جهت افزایش اعتبار دولت مالکی است. از طرفی در مقابل رییس جمهور امریکا و نخست وزیر انگلیس که بصورت سرزده (بخوانید یواشکی) به عراق رفتند در واقع این اولین سفر واقعی[!] یک رییس جمهور به این کشور ثروتمند بعد از اشغال می باشد. شاید مهمترین پیام این سفر -که امیدوارم سریعتر اتفاق بیافتد- این است که عراق مهمترین هم پیمان ایران در جهان و ایران اولین هم پیمان عراق می باشد.

   در شرایطی که امریکا با هجمه ی شدید تبلیغاتی، ناامنی های عراق را به گردن دولت عراق می اندازد و یا ایران را عامل این ناآرامی ها معرفی می کند این سفر می تواند اثبات می کند که ایران تمام تلاش خود را برای امنیت عراق بکار می بندد و در حالی که وزرای خارجه کشورهای همسایه عراق از سفر به این کشور بیم دارند رییس جمهور ایران رسما به بغداد می رود. از طرفی این حرکت ابتکاری، حمایت از دولت عراق در برابر تهاجمات امریکا می باشد.

   پیش بینی بنده این است که با سفر احمدی نژاد به عراق شاهد یک جشن خیابانی عظیم در شهرهای مختلف عراق خواهیم بود و به جهانیان ثابت می شود که این ایران است که قلب مردم عراق را تسخیر کرده است و مردم جهان مطمئنا این سفر را با سفر بوش مقایسه خواهند کرد... تا شکست امریکا در عراق با صدای بلندی اعلام شود.

   غیر از مسایل سیاسی و اجتماعی از نظر اقتصادی هم این روزها بازرگانان و تولید کنندگان ایرانی در حال تسخیر بازار بکر عراق هستند. ضمن این که سرمایه گذاران ایرانی در حال سرمایه گذاری در این کشور می باشند. مخصوصا در منطقه کردستان عراق، بسیاری از سرمایه گذاران کرد ایرانی در حال سرمایه گذاری های مختلفی می باشند از ایجاد کارخانه های جدید تا ایجاد شعبه های 200 کیلومتر تا تل آویوتولیدات مواد غذایی مختلف... و این سفر می تواند باعث تسهیل در امر صادرات به این کشور شود.

   همه اینها می تواند الگویی برای روابط ایران با کشورهای عربی منطقه باشد و بار دیگر به مردم منطقه ثابت کند که ایران بدنبال صلح و ثبات در منطقه است و این حاکمان مرتجع هستند که در این مسیر سنگ اندازی می کنند.

   کاش خمینی(ره) بود و می دید که فرزندانش در دو قدمی تسخیر خاورمیانه اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلام نورانی امام خمینی:

    صحیفه نور جلد 1 صفحه  88

    اختلافاتی که در عراق در ایران‚ در سایر ممالک اسلامی ایجاد می کنند‚ باید سران دول اسلامی توجه داشته باشند به این معنا که این اختلافات‚ اختلافاتی است که هستی آنها را به باد می دهد. باید با عقل‚ با تدبیر توجه داشته باشند به این معنا که به اسم مذهب و به اسم اسلام می خواهند اسلام را از بین ببرند. دست های ناپاکی که بین شیعه و سنی در این ممالک اختلاف می اندازند اینها نه شیعه هستند و نه سنی هستند‚ اینها دست های ایادی استعمار هستند که می خواهند ممالک اسلامی را از دست آنها بگیرند‚ ذخائر را از دست آنها بگیرند‚ بازار سیاه درست کنند برای ممالک به اصطلاح مترقی.

   صحیفه نور جلد 1 صفحه  121

   اینها نمی گذارند که عراق و ایران با هم متحد بشوند‚ ایران و مصر با هم متحد بشوند‚ ترکیه و ایران با هم متحد بشوند‚ همه شان با هم وحدت کلمه پیدا بکنند‚ نخواهند گذاشت ولی شما تکلیف تان این نیست‚ روسا تکلیف شان این است که بنشینند با هم تفاهم کنند‚ حدود و ثغور خودشان را حفظ کنند‚ هر کدام حدود و ثغورشان محفوظ لکن دشمن خارجی که به شما این قدر ضرر وارد می کند در مقابل او توحید کلمه کنید. - اگر توحید کلمه بکنید - یک مشت یهودی دزد در فلسطین است‚ بیش از یک میلیون از مسلمین را ده سال‚ بیشتر از ده سال است که متفرق کرده اند.

    صحیفه نور جلد 1 صفحه  160

    ملت ایران خود را از ملت عراق جدا نمی داند و در مشکلاتی که برای این مملکت اسلامی پیش آمده در راس مدافعین و مجاهدین بوده است. از مجاهدات علمای ایران و در راس آنها مرحوم آیت الله سید محمد کاظم یزدی و مرحوم آیت الله آقا میرزا محمد تقی شیرازی قدس سرهما مدت زیادی نمی گذرد. مسلمین به حکم اسلام باید ید واحد باشند که بتوانند دست اجانب و مستعمرین را از دخالت در کشور خود قطع کنند. قطع نظر از جهات سیاسی ایرانیان از لحاظ اقتصادی نیز به عراق یاری می رسانند.

    صحیفه نور جلد 1 صفحه  121

   عراق بحمدالله نفت دارد‚ ایران بحمدالله نفت دارد... نفت دست مسلمین است. آنها باید بیایند به شما تملق بگویند‚ دست شما را ببوسند‚ پای شما را ببوسند ]درسایه اتحاد انشاءالله[ و این ذخایر را به قیمت ارزشمند هم بخرند.





لیست کل یادداشت های این وبلاگ ?
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 4 بازدید
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدیدها: 95216 بازدید
  • درباره من
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •